close

It never rains but it poursIt never rains but it pours 這句成語翻到中文就是“禍不單行”的意思。

It never rains but it pours 這個成語在句子裏是怎麼用的:

例句-3: "I really feel sorry for Mike. First his wife left him. Next he lost his job. Then somebody stole his car. Like they say, it never rains but it pours."

這是說:“我真是為邁克感到難受。先是他的太太把他甩了,然後,他又丟了工作,接著,他的車又被人偷了。這真是像人們所說的,禍不單行呀。”

不過,看來倒楣的人似乎還不止他一個。下面說話的人也是夠倒楣的:

例句-4: "Oh boy! You can't believe the trouble I had today. My alarm clock didn't go off, so I missed biology class. Then, I lost my home work assignment for math. I invited my girlfriend to lunch and after we ate, I found I'd left my wallet at home. It never rains but it pours."

他說:“咳,你真不會相信今天我有多倒楣。首先,我的鬧鐘沒有響,所以我沒有上生物課。然後,我又把我的數學作業給丟了。我請女朋友吃午飯,吃晚飯我才發現我把錢包忘在家裏了。呵,這可真是禍不單行呐。”

 

Bad luck comes in two

arrow
arrow
    全站熱搜

    bairdben 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()